Савез економиста Србије

05.03.15

Мало тржиште и лош економски положај главни проблеми медија

КОПАОНИК- Мало тржиште, превише медија који су у лошој економској ситуацији, главни су проблеми медијске слике Србије, поручили су учесници панела о улози медија у реформама на Копаоник бизнис форуму 2015, који су се сагласили да је неопходно постићи консензус о томе шта је јавни интерес који треба да заступају.

Према истраживању Универзитета Оксфорд и агенције Ројтерс из 2013, а чији су резултати представљени на панелу, закључак је да однос медија и друштава која се мењају има три фазе - када су медији окидач промена, када у периоду младе демократије диктирају теме и вуку промене и када током болних реформи, поједини медији, због партикуларних интереса, постају кочничари реформи.

Међутим, како је истакао министар културе и информисања Иван Тасовац одговорност за све што се пласира у јавну сферу имају власници медија, али и главни и одговорни уредници.Истакавши да је сва одговорност на струци и да ће медијска сцена бити онаква "како сви будемо радили".

Тасовац је подвукао да нема потребе говорити о консензусу када је реч о објективном извештавању.

"То би значило да смо извршили лоботомију и укинули плурализам. Основна улога медија је да објективно информишу, а легитимно је право и неких да буду против реформи", рекао је Тасовац.

Гооворећи о ставу јавности према медијском извештавању, директорка Новинске агенције Тањуг Бранка Ђукић позвала се на резултате недавног истраживања невладине организације БИРОДИ, који показују да свега 17 одсто испитаника медијске извештаје користи за предвиђање шта ће се дешавати.

"Половина не види да је извештавање медија такво да могу да сазнају шта ће се догодити у наредних годину дана. И то говори да овакви медији не одговарају интересу јавности, већ више интересу тржишта". сматра Ђукић.

Оценивши да озбиљне теме не интересују никога главни и одговорни уредник недељника НИН Милан Ћулибрк рекао је да таболиди нису настали сами од себе, већ да их људи купују, и да уколико медији желе да опстану морају да продају робукоју ће неко да купује.

Зато се, како је рекао, затварају медији који се баве областима попут културе, науке, уметности, економије, подсетивши да је, по том принципу, угашен и магазин "Економист", чији је био главни и одговорни уредник.

"Пустили сте да се угаси Економист, пустићете да се угасе и остали. Ми смо мало лицемерни... Ми не правимо новине за себе, већ за читаоце и треба да будемо одговорни према себи и професији", констатовао је Ћулибрк.

Према речима државног секретара у Министарству културе и информисања Саше Мирковића у Србији је до недавно било 1.359 јавних гласила, истакавши да земља са оваквим економским потенцијалима и маркетиншким колачем не може себи да пруишти толики број.

Он је поручио да медији треба да буду спремни за промене које долазе, на пример, из примене медијских закона и подсетио да је сет медијских закона донет пре седам месеци, као и да за неколико месеци могу да се сумирају њиховиефекти.

Директор програма за Србију телевизије Н1 Југослав Ћосић, говорећи о медијским законима, рекао је да сматра да судобри, али да са њима "нисмо на нули, већ још нисмо дошли до нуле".

"Неке ствари не могу да се регулишу законом и око неких мора да постоји консензус", рекао је Ћосић. и констатовао да је у Србији увек било "слободе медија", јер су ишли линијом мањег отпора, не замерајући се никоме.

Председник Управног одбора Асоцијације медија Зоран Секулић подвукао је да је потребно међу медијским радницима успоставити консензус, али је нагласио да, иако се инсистира на поштовању кодекса и саморегулације, немају сви исти однос према томе.

Он је оценио и да медији драматицно губе кредибилитет, а да тога нису ни свесни.

"Када будемо открили шта је заиста јавни интерес, јавност ће у потпуности да изгуби поверење у медије. Медији нису само оно што о себи мисле да јесу, већ и како их други виде, а бојим се да ту слику не желимо да спознамо", рекао је Секулић.

Повратак на претходну страну
Kopaonik 2018
Партнер
Mastercard
Генерални спонзори
NLB
Blinking
Kopaonik 2018
Партнер
Mastercard
Генерални спонзори
NLB
Blinking

Зборници

2006
2007
2008

Од 2009. године, радови са Копаоник бизнис форума се објављују у часопису "Eкономика предузећа".

Информације

Савез економиста Србије
Булевар Михајла Пупина 147
11070 Нови Београд
Добрињска 11
11000 Београд
Тел: +381 11 3613-409; 2644-980
Факс: +381 11 3629-689
Е-пошта: office@ses.org.rs